Colegii de la Revista 100% Sport România au stat de vorbă cu teleormaneanul Valentin Popescu. Bineînțeles, tema discuției a fost marketingul sportiv.
Un club care se respectă nu doar că trăiește din marketing, acest departament este esențial.
Cu ce poate ajuta marketingul sportul românesc?
Cred că întrebarea era nu cu ce poate ajuta, ci cât. Iar răspunsul este: enorm. Pentru că sportul românesc are nevoie de marketing ca de aer. Sportul românesc trece printr-o perioada în care și-a pierdut entuziasmul, încrederea și pe alocuri chiar valorile. Vedeți cât de avizi suntem să ne lipim de primul nume care răsare în sport. Acesta este un semn clar că nu avem resurse. Și este un cerc vicios. Pentru că aceste resurse apar și datorită unui marketing bine aplicat în sport.
Este marketingul sportiv necesar la un club de fotbal?
Marketingul sportiv este necesar la orice club, de orice fel. Marketingul este acel mod prin care tu ca entitate reușești să ajungi la consumatori, în acest caz la fani și la potențiali sportivi, sau la practicanți de sport de masă prin diverse programe. Marketingul înseamnă știința de a vinde. Dar marketingul sănătos este acela de a vinde un produs bun. Un club care se respectă nu doar că trăiește din marketing, dar acest departament este esențial.
Care ar fi un exemplu de marketing de succes în sport?
Sunt multe, dar o să vă dau două exemple recente. Qatarul a investit mulți bani pentru organizarea Cupei Mondiale din urmă cu o lună. Peste 200 de miliarde dolari. O sumă astronomică. Am spune că ea nu are cum să mai fie recuperată. Poate că nu. Dar beneficiile vizate de Qatar nu au fost de recuperare a banilor, ci de imagine. A fost un mod de a face marketing la scară globală. Un alt exemplu ar fi cel al Arabie Saudite, care a reușit să-l atragă în campionatul ei pe Cristiano Ronaldo. Este evident că portughezul a ales să meargă acolo pentru bani. Evident că valoarea campionatului de acolo este una relativ slabă. Dar saudiții au vizat doar imaginea, doar impactul pe care îl are alipirea mărcii Cristiano Ronaldo. Nu aș putea spune că sunt pe aceși lungime de undă cu acest modele de marketing, dar trăim într-o lume proactivă, iar acest gen de abordare abruptă are impact uriaș.
Crezi că sportul românesc a rămas în urmă, nu s-a adaptat?
E ușor să dai verdicte. Sportul românesc a fost neglijat în ultimii ani la nivelul cel mai înalt. Evident că au fost alte priorități. Totuși sportul românesc în mare parte din aces timp a stat cu mâna întinsă. Și știti că este acea scenă celebră a lui Gheorghe Dinică din filmul „Filantropica”. Din păcate sportul românesc în toată această perioadă a stat cu mâna întinsă și nu a spus prea multe povesti. Canotajul si caiac-canoe, natatia, luptele, tenisul de masa si alte cateva sporturi au fost la inaltime, dar nu este suficient. Eu cred că ar trebui să spunem din nou poveștile de altă dată. Povești de succes, să aducem în față modele de succes, antrenori și oameni de valoare. Să insiprăm copiii și oamenii. Să îi readucem la sport. In ziua de azi cu atât de multe căi de a ajunge la țintă, mesajul este cel care contează. Mesajul trebuie să fie clar și să aducă mereu în față câte o poveste de succes.
Se vede ca și dl Popescu confunda realitatea zilelor noastre cu realitatea politicienilor noștri . In loc sa spună ca trebuie ca cei care activează in marketing sportiv sau cei care au făcut ceva și au influienta pe lângă partidele politice , sa meargă și sa spună ca trebuie schimbată legea sportului, sa se facă in așa fel ca oamenii de afaceri sa poată da banii mai ușor către entități sportive, sa se organizeze cât mai corect școlile sportive la nivel orășenesc, apoi județean spre acolo sportive regionale de unde sa apăra sportivi de valoare și sa fie finanțate foarte bine. Dle Popescu, de politicieni suntem sătui!